неділя, 31 травня 2015 р.

"Вікно незавершеності" у творчості Леонардо да Вінчі

Леонардо відомий своєю непостійністю.http://www.molomo.ru/inquiry/incompleteness_in_art.html Це означає, що митець не поспішав виконувати або завершувати роботу над певними картинами. Він міг нанести на полотно декілька штрихів вугіллям, або зробити декілька мазків фарбою - і покинути місто, відправившись розробляти проект гвинтокрила або костюму для підводного занурення. Існують теорії, що Леонардо навмисне не завершав свої роботи, задля того, щоб саме життя могло вдосконалити роботу і внести свої корективи.
          Леонардо да Вінчі працював і як проектувальник архітектурних споруд. Про Леонардо да Вінчі - архітектора відомо не так багато.  Мюнц і Мюллєр Вальде згадують про архітектурний доробок Леонардо, посилаючись на архітектурні замальовки в його рукописах, серед яких проект Міланського собору 1488 і проект з кресленнями палацу, що його да Вінчі збирався втілити в життя поблизу міста Амбуаз, що у Франції.
          Достеменно відомо про внесок Леонардо в проект Міланського собору, хоча за свідченнями внесок і вклад генія в цю споруду не був значним. Міланський собор - один із найпомпезніших і грандіозних споруд у світі, що може вміщувати до 40 000 прихожан, складений він з колосального розміру шматків і брил білого мармуру, а зовні прикрашений двома тисячами статуй. Побудова і робота над оздобленням собору почата при Галеацо Вісконті в 1386 році, і тривала декілька століть. Повністю робота над собором завершена в  1805 році при Наполеоні І.  Леонардо вклав в архітектурний проект свою частку - в 1488 році він брав участь в конкурсі для постановки купола на Міланський собор. На той час його ідеї не знадобилися, і він забрав свою модель назад, через 3 роки. До роботи, хоча і не в якості архітектора, Леонардо повернувся в 1510 році, в якості члена комісії, що спостерігала за роботою і побудовою собору.
          Окрім архітектури, Леонардо да Вінчі цікавився і скульптурою. Дослідження в областні скульптурного спадку Леонардо да Вінчі ускладнюється у зв’язку із відсутністю робіт в цій області образотворчого мистецтва. Єдина ідентифікована мистецтвознавцями глиняна скульптура - була зруйнована в 1499 році. Ця скульптура булла створена на замовлення Лодовіко Сфорца, і мала зображати коня  великого розміру, що мав бути встановлений в честь його покійного батька - Франческо Сфорца. В планах Леонардо - зобразити коня, який виривається від вершника, і от-от почне динамічно рухатися. Задля цього він починає вивчати тварину в русі, досліджує її анатомію, задля розуміння роботи мускулів в дії, під час того чи іншого руху.  Леонардо починає вивчати співвідношення окремих частин тіла тварини задля пошуку гармонійних пропорцій. На площі Кастелло, що в Італії, встановили скульптуру із глини, подивитися на яку приїздили не тільки з різних куточків Італії, а й із сусідніх країн. Планувалося, що скульптура буде відлитою із бронзи, але її зруйнували французькі солдати, які перетворили глиняну модель генія на мішень для тренування із влучності стрільби.



Немає коментарів:

Дописати коментар