Леонардо відомий своєю непостійністю.http://www.molomo.ru/inquiry/incompleteness_in_art.html Це означає, що митець не поспішав виконувати
або завершувати роботу над певними картинами. Він міг нанести на полотно
декілька штрихів вугіллям, або зробити декілька мазків фарбою - і покинути місто, відправившись розробляти
проект гвинтокрила або костюму для підводного занурення. Існують теорії, що
Леонардо навмисне не завершав свої роботи, задля того, щоб саме життя могло
вдосконалити роботу і внести свої корективи.
Леонардо да Вінчі працював і як проектувальник
архітектурних споруд. Про Леонардо да Вінчі - архітектора відомо не так
багато. Мюнц і Мюллєр Вальде згадують
про архітектурний доробок Леонардо, посилаючись на архітектурні замальовки в
його рукописах, серед яких проект Міланського собору 1488 і проект з
кресленнями палацу, що його да Вінчі збирався втілити в життя поблизу міста
Амбуаз, що у Франції.
Достеменно
відомо про внесок Леонардо в проект Міланського собору, хоча за свідченнями
внесок і вклад генія в цю споруду не був значним. Міланський собор - один із найпомпезніших і грандіозних
споруд у світі, що може вміщувати до 40 000 прихожан, складений він з
колосального розміру шматків і брил білого мармуру, а зовні прикрашений двома
тисячами статуй. Побудова і робота над оздобленням собору почата при Галеацо
Вісконті в 1386 році, і тривала
декілька століть. Повністю робота над собором завершена в 1805 році при Наполеоні І. Леонардо вклав в архітектурний проект свою
частку - в 1488 році він брав участь в конкурсі для постановки купола на
Міланський собор. На той час його ідеї не знадобилися, і він забрав свою модель
назад, через 3 роки. До роботи, хоча і не в якості архітектора, Леонардо
повернувся в 1510 році, в якості члена комісії, що спостерігала за роботою і
побудовою собору.
Окрім архітектури, Леонардо да Вінчі
цікавився і скульптурою. Дослідження в областні скульптурного спадку Леонардо
да Вінчі ускладнюється у зв’язку із відсутністю робіт в цій області
образотворчого мистецтва. Єдина ідентифікована
мистецтвознавцями глиняна скульптура - була зруйнована в 1499 році. Ця
скульптура булла створена на
замовлення Лодовіко Сфорца, і мала зображати коня великого розміру, що мав
бути встановлений в честь його покійного батька - Франческо Сфорца. В планах Леонардо - зобразити коня, який виривається від вершника, і от-от почне динамічно
рухатися. Задля
цього він починає вивчати тварину в русі, досліджує
її анатомію, задля розуміння роботи мускулів в дії, під час того чи іншого
руху. Леонардо починає вивчати
співвідношення окремих частин тіла тварини задля пошуку гармонійних пропорцій.
На площі Кастелло, що в Італії,
встановили скульптуру із глини, подивитися на яку приїздили
не тільки з різних куточків Італії, а й із сусідніх країн. Планувалося, що скульптура буде відлитою із бронзи, але
її зруйнували французькі солдати, які перетворили глиняну
модель генія на мішень для тренування із влучності стрільби.
Немає коментарів:
Дописати коментар